החודש מתארח בישראל מרוץ האופניים היוקרתי Giro d’Italia. לפי ההערכות, המרוץ יביא עמו כ-10,000 תיירים,  והמדינה צפויה ליהנות מרווח של 50 מיליון שקלים וחשיפה עולמית למיליארדי צופים.

על פי ארגון התיירות העולמי (World Tourism Organization), תיירות ספורט היא אחד מענפי התיירות בעלי הצמיחה המהירה ביותר בתיירות העולמית. אירועי ספורט הם מחוללי תיירות משמעותיים – אלפי אנשים מגיעים להשתתף ולצפות באירועי ספורט גדולים כגון משחקים אולימפיים או אליפויות עולם, ומיצרים הכנסה ורווח לכל ענפי התיירות ולעסקים השונים שמשרתים אותם – חברות תעופה, סוכנויות נסיעות, בתי מלון, מסעדות, תחבורה ציבורית ועוד.

מנקודת המבט של מדינה קטנה ניתן לטעון כי לא ניתן להשוות את מצב תיירות הספורט בישראל עם מקומות בעלי תשתיות מתאימות, מתקני ספורט וענפי ספורט רבים ומגוונים. אולם, אלה שיפליאו בחדשנות, ביוזמות, וברוח הספורטיבית, הם המקומות שיזכו ביתרונות הכלכליים שתיירות הספורט מבטיחה. היכולת למקסם את הפוטנציאל של הספורט, המורשת והמשאבים הטבעיים של המדינה, היא זו שמאפשרת לה למשוך אליה אירועי ספורט עולמיים, ולקדם בה את תיירות הספורט.

לתיירות ספורט רבדים רבים – מתחרויות עולמיות, כדוגמת הג'ירו ד'איטליה שמתארח אצלנו החודש, ועד לתייר המעוניין לצאת קצת מג'ונגל הבטון ולחלץ את אבריו. הגיוון בתיירות הספורט מאפשר גם למקומות בעלי משאבים מצומצמים ותשתיות צנועות לפתח תיירות ספורט וליהנות מהיתרונות שלה, כשהדרך לעשות זאת היא לאמץ תרבות של חדשנות ויזמות.

לכתבה המלאה ולמודל החדשנות בתיירות ספורט של W2 Consulting לחץ כאן