"ככל שכמות התיירים לישראל עולה, כך שביעות הרצון שלהם מחוויית הביקור בארץ יורדת"

כך אמר היום יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל במסגרת יריד התיירות הבינלאומי WTM  הנערך השבוע בלונדון בהשתתפות משרד התיירות' חברי לשכה ותיירנים.

עוד מסר פתאל :

״ ביקושי השיא בתיירות הנכנסת בחסות פעילות משרד התיירות, יוצרים עומס חסר תקדים על היצע התשתיות שמציעה המדינה לענף התיירות הנכנסת, השישי בגודלו בין כלל ענפי היצוא של ישראל.

חוויית התייר המתדרדרת, מתחילה כבר בשדה התעופה בתור לביקורת דרכונים אשר בשעות השיא היומיות יכולים התיירים להמתין גם כשעתיים. לבוחרים לנסוע במונית מהשדה אנחנו מחזיקים אצבעות.

ישנו מחסור חמור בחדרים, כאשר במקביל המחירים מאמירים לרמות שלא הכרנו, כולל דרישות למקדמות עבור קבוצות לעוד שנה.

באתרי התיירות המרכזיים יש עומס רב, לכלוך ודוחק הפוגעים בביקור התייר.

בשווקים העמוסים בתיירים אין דין ואין דיין בכל הקשור למחירים המופרזים שלעיתים נגבים מהתיירים. חאפרים מציגים עצמם כמורי דרך מורשים ועוד.

החגיגה הגדולה והחשובה של תיירים המציפים את רחובות הערים, עלולה להתגלות בדיעבד כתחילתו של משבר אמון של השווקים בעולם במוצר התיירות הישראלי.

ללשכה וחבריה מגיעים הרבה מאוד תלונות. בעבר הלא רחוק תיירים תמיד גילו רצון לשוב ולבקר בישראל, קולות אלו מתמעטים אצל לקוחותינו מחו״ל."

המדינה מורגלת לטפל במשברי תיירות של שפל בתנועה לארץ, אולם עכשיו דרושה היערכות מיוחדת לטיפול במשבר עודף התיירים, על התשתיות ואיכות השירותים הניתנים לתיירים.