fbpx
06/10/2021

הלשכה בפניה למנהל רשות המיסים בישראל: "פעילות רשות המיסים, בבואה לטפל בתחום התיירות הנכנסת, הפכה למכפיל נזק של נגיף הקורונה"

מצ"ב לעיונכם מכתב מכתב חריף אותו שלחנו הבוקר למר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים בישראל, ובמסגרתו מתחנו ביקורת על התנהלות רשות המיסים בכל הקשור לטיפול במארגני התיירות הנכנסת לישראל. עוד פירטנו בפניה את הבעיות בפניהן נתקלים מארגני התיירות הנכנסת מול רשות המיסים, וציינו כי פעילות רשות המיסים מהווה "מכפיל נזק לזה של נגיף הקורונה".
 
בפנייתנו ציינו כי: "שמה וחשיבותה של התיירות הנכנסת נישא בפי כל (וללא יוצא מהכלל) ובכל הזדמנות במסגרת המשבר הנוכחי, כולל הצורך במתן סיוע ייחודי לענף. הגיעו הדברים לידי כך, שהנושא אף היה חלק מההסכם להקמת הקואליציה של הממשלה הנוכחית. כאמור, כולם, לפחות בע״פ, הביעו הבנה ונכונות עד שהגענו אל שעריה של רשות המיסים. בשערי טירתכם הבירוקרטית, נתבקשו חלק מחברי הלשכה להוכיח שהם בין החיים בכלל. חברי הלשכה עומדים נבוכים בפני חיל המיסים הישראלי המתעקש לומר עליהם קדיש בעודם בחיים".
 
בין הנושאים המפורטים בפניה לטיפולו הדחוף של יעקב:
הוכחה כי העסק הרשום ״כמת״ במחשבי הרשות הינו עסק חי.
קיזוז סכומי מענקים בהחלטה חד צדדית טרם נענו השגות המארגנים.
רשות המיסים אינה עומדת בקבוע בחוק למתן מענה תוך 120 יום. מאות פניות אינן נענות במשך חודשים רבים לאחר 120 הימים הקבועים בחוק ו״אין מי לדבר״.
רשות המיסים בחרה לפרש את הגדרת סעיף ״הוצאות״ באופן שסותר את מהות החוק ותכליתו, ובכך גורמת נזק כלכלי נוסף למארגנים.
בחלק מהמקרים ניתנת הודעה לקונית-שלילית ללא הסבר והתייחסות לאמור בהשגות המפורטות שהוגשו על ידי המארגנים בבחינת "ראה וקדש".
עוד ציינו במסגרת הפניה, כי לאור העובדה שענף התיירות הנכנסת נפגע באופן הקשה ביותר במשק ובפועל נמצא עדיין בקיפאון מוחלט בהוראת המדינה, היה מצופה ליחס מתחשב ומקצועי הרבה יותר מרשות המיסים.
 

כזכור, בימים אלו יוזמת הלשכה דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא יחסה של רשות המיסים למארגני התיירות הנכנסת לישראל.

למכתב המלא