fbpx
17/10/2021

הסדר מע"מ בשיעור אפס על הסעות תיירים אל ומנתב"ג

כידוע לכם, מזה תקופה ארוכה אנו בדין ודברים עם שלטונות מע״מ. עקב בצד אגודל ובמהירות שאין איטית ממנה, אנו מקדמים נושאים עקרוניים החשובים לבריאותם הכלכלית של חברי הלשכה, בליווי הצוות המקצועי ממשרד רו"ח דלויט, אותו מוביל רו״ח ניסים פחימה ואיתו רו״ח הילה גולדיטש ורו״ח ענבל זיגדון. 
להלן עדכון במספר נושאים (כולל חדשה משמחת):
מע״מ בשיעור אפס (0%) על הסעת תיירים אל ומשדה התעופה: לאחר דיונים שהתקיימו בנושא, הושגה הסכמה עם מע״מ כי הסעות תיירים אל ומשדה התעופה ייהנו ממע״מ בשיעור אפס. הנחייה מפורטת תועבר אליכם בהמשך (נותר רק לסגור את נושא הגעת התיירים). מכיוון שהדיון היה עקרוני בלבד, מדובר בהסכמה שלא הוחתמה בתאריכים, דבר המאפשר בחינת דרישה להשבת כספי מע״מ ששולמו בחמש השנים האחרונות על ידי חברי הלשכה. בימים אלו, אנו בוחנים אפשרות לרכז פניות פרטניות עבור כל חבר לשכה באמצעות צוות רואי החשבון המלווה את הלשכה, במסגרתן יתבקשו החזרי מע"מ ששולמו על-ידי חברי הלשכה במהלך חמש השנים האחרונות בגין הסעות תיירים אל ומשדה התעופה.
הגדרת ״אוטובוס״ לעניין מע״מ בשיעור אפס על ארוחות אגב הסעה: כזכור, רשמנו הישג חשוב בימים בהם תיירים היו בין באי הארץ, וניתנה למארגנים ישירות הזכות למע״מ בשיעור אפס עבור ארוחות אגב הסעה. לשון החוק קבעה זכות זו עבור הסעה ב״אוטובוס״. הפרשנות שנתנו במע״מ בהנחיה שפורסמה, הייתה באוטובוס בלבד וללא יוצאים מהכלל. יחד עם הצוות המקצועי סברנו, כי למונח "אוטובוס" יש לתת פרשנות הנובעת מפקודת ותקנות התחבורה. מע״מ סבורים כי ההטבה מותרת לרכב הכולל מעל 14 מקומות ישיבה וכן שברישיונו מופיעה המילה "אוטובוס" בלבד. עמדתנו כי גם המונח ״אוטובוס זעיר״ (מיניבוס) צריך להיות כלול בהגדרה זו וכולנו תקווה כי עמדה זו תתקבל. כך גם, אנו גורסים כי רכבי ״אשכול״ המשמשים להסעת תיירים צריכים להיכלל בפרשנות וההנחיה שניתנו על ידי מע״מ לצורך קבלת ההטבה כאמור. עניין זה נמצא בדיונים מול רשויות מע"מ וטרם סוכם לשביעות רצוננו.