fbpx
20/01/2021

לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בדיון ועדת הכלכלה בנושא תקנות הסגר (הגבלות תעופה-בדיקת קורונה): "התקנות הקיימות והמאושרות בועדה לא יאפשרו תנועת תיירות. משרד הבריאות מתעלם מסטנדרטים בינלאומיים לתיקוף אישורי בדיקות וחיסונים ועדיין לא התחיל להיערך ליום בו תתחדש תנועת תיירות לישראל וממנה. הכשל הארגוני יגביל גם תנועת ישראלים לחו״ל"

במהלך הדיון שהתקיים היום בועדת הכלכלה בכנסת בנושא :תקנות הסגר (הגבלות תעופה-בדיקת קורונה), ביקר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל את משרד הבריאות על חוסר הארגון וההערכות ליום בו תחודש תנועת התיירות מישראל ואליה. ישראל רוצה שהעולם יכיר בדרכון הירוק שלה, בעוד העולם מתארגן סביב נהלים ותקנים אחרים לחלוטין. גם בדיון היום משרד הבריאות מודים שהם מדברים ומנהלים שיחות, בפועל ההתארגנות המעשית אפסית .

פעילות המשרד לקיום הסכמים בילטרליים להכרה הדדית בין מדינת ישראל למדינות מסוימות ובודדות בלבד תגביל את תנועת הישראלים לחו״ל, כמו גם את תנועת התיירים המחוסנים לישראל.

ללא השתלבות בתקנים הבינלאומיים שכבר מופעלים לדרכונים בריאותיים דיגיטליים, לא יוכלו ישראלים להוכיח אמינות החיסון הישראלי בהגיעם למדינות רבות".

עוד הוסיף פתאל ואמר: " הדיון עוסק ברובו ביוצאים מהכלל ואין התייחסות לכלל. התקנות האלו צריכות להתאים לא רק לסגירת שער הארץ, אלא גם לניהול הכניסה לכשיוחלט.