fbpx
01/06/2021

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בדיון ועדת הכספים בנושא מצבו הקשה של ענף התיירות: "בלתי סביר שיש הסכמה גורפת על חשיבות תרומתם של מארגני התיירות הנכנסת לכלכלה"

אתמול (יום ב') התקיים דיון המשך בנושא מצבו הקשה של ענף התיירות בועדת הכספים, בראשות יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני. בדיון נשמעו דברי יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הגוף היציג של ענף התיירות הנכנסת לישראל, אשר דיבר על חשיבות הענף, תרומתו הכלכלית המשמעותית (בעיקר לפריפריה) והצורך בהמשך תמיכה במארגני התיירות לאחר חודש יוני:

"בעוד חודש תסתיים התמיכה של המדינה במארגני התיירות הנכנסת לישראל ונכון להיום אין למארגני התיירות הנכנסת עתיד. מדינת ישראל מונעת בחוקים ממארגני התיירות הנכנסת לישראל לעבוד לפרנסתם בעטיו של משבר הקורונה, ומכאן צומחת אחריותה להמשך שרידותם הכלכלית, גם לאחר תום התמיכה הכספית הניתנת במסגרת חוק הקורונה ומסתיימת בחודש יוני 2021. העסקים שלנו לא יוכלו לשרוד ללא תמיכה ממשלתית וככל שאנו מוגבלים יותר, כך צריכה לבוא לידי ביטוי התמיכה הכספית בנו, הדבר נכון גם לגבי נושא החל"ת".

עוד הוסיף פתאל: "ענף התיירות הנכנסת לישראל הוא ענף הייצוא השישי בגודלו של מדינת ישראל ואחראי על כ-15% ממקומות העבודה בפריפריה. מארגני התיירות הנכנסת לישראל מכניסים לקופת המדינה יותר כסף מכל עובד בענף ההייטק".

לדבריו המלאים של מנכ"ל הלשכה בדיון הועדה