fbpx
06/10/2021

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בפניה למנהל רשות המיסים בישראל: " פעילות רשות המיסים, בבואה לטפל בתחום התיירות הנכנסת, הפכה למכפיל נזק של נגיף הקורונה"

במכתב חריף ששלח היום (יום ד') יוסי פתאל, מנכ״ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל לערן יעקב, מנהל רשות המיסים בישראל, מותחת הלשכה ביקורת על התנהלות רשות המיסים בכל הקשור לטיפול במארגני התיירות הנכנסת לישראל. במכתב מפרט פתאל את הבעיות בפניהם נתקלים מארגני התיירות הנכנסת מול רשות המיסים, ומציין כי פעילות רשות המיסים מהווה "מכפיל נזק לזה של נגיף הקורונה".

בפנייתו מציין מנכ״ל הלשכה כי: "שמה וחשיבותה של התיירות הנכנסת נישא בפי כל  ובכל הזדמנות במסגרת המשבר הנוכחי, ובכלל זה הצורך במתן סיוע ייחודי לענף לאור העובדה כי מארגני התיירות לישראל מושבתים מעבודה מאז מרץ 2020 בהוראת המדינה.  למרות ההסכמה הרחבה במשרדי הממשלה וועדות הכנסת שערי טירתם הבירוקרטית של אנשי חיל המיסים הישראלי נותרים נעולים בפני המארגנים".

בחלק מהמקרים נתבקשו חברי הלשכה להוכיח שהם בין החיים בכלל לאחר שמערכת רשות המיסים קבעה שרירותית כי בהעדר הכנסות נקבע ע"י רשות המיסים כי עסקי המארגנים נסגרו לפעילות.

חברי הלשכה, כתב פתאל,  ״עומדים נבוכים בפני חיל המיסים הישראלי המתעקש לומר עליהם קדיש בעודם בחיים".

בין הנושאים המפורטים במכתב:

הוכחה כי העסק הרשום ״כמת״ במחשבי הרשות הינו עסק חי.

קיזוז סכומי מענקים בהחלטה חד צדדית טרם נענו השגות המארגנים.

רשות המיסים אינה עומדת בקבוע בחוק למתן מענה תוך 120 יום. מאות פניות אינן נענות במשך חודשים רבים לאחר 120 הימים הקבועים בחוק ו״אין מי לדבר״.

רשות המיסים בחרה לפרש את הגדרת סעיף ״הוצאות״ באופן שסותר את מהות החוק ותכליתו, ובכך גורמת נזק כלכלי נוסף למארגנים.

בחלק מהמקרים ניתנת הודעה לקונית-שלילית ללא הסבר והתייחסות לאמור בהשגות המפורטות שהוגשו על ידי המארגנים בבחינת "ראה וקדש".

לארר העובדה כי ענף התיירות הנכנסת נפגע באופן הקשה ביותר במשק ובפועל נמצא עדיין בקיפאון מוחלט בהוראת המדינה, היה מצופה ליחס מתחשב ומקצועי הרבה יותר מרשות המיסים.

במסגרת הפנייה מפרט פתאל את חשיבות התיירות הנכנסת לכלכלת ישראל בהיותה ענף היצוא השישי בגודלו (שווה ערך ליצוא הבטחוני) האחראי על כ-15% ממקומות העבודה בפריפריה.

למכתב המלא