fbpx
19/05/2021

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בדיון ועדת הכספים: "נתנו לנו תעודת פטירה לסוף חודש יוני"

הבוקר (יום ד') התקיים דיון ועדת הכספים, בראשות יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, בנושא מצבו הקשה של ענף התיירות. בדיון השתתף יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הגוף היציג של ענף התיירות הנכנסת לישראל, אשר דיבר על חשיבות הענף, תרומתו הכלכלית האדירה והצורך בהמשך תמיכה במארגני התיירות לאחר סיום החל"ת בסוף חודש יוני:

"מדינת ישראל מונעת בחוקים ממארגני התיירות הנכנסת לישראל לעבוד לפרנסתם בעטיו של משבר הקורונה, ומכאן צומחת אחריותה להמשך שרידותם הכלכלית, גם לאחר תום התמיכה הכספית הניתנת במסגרת חוק הקורונה ומסתיימת בחודש יוני 2021. העסקים שלנו לא יוכלו לשרוד ללא תמיכה ממשלתית וזה מה שהשאיר אותנו בחיים עד כה. סיום החל"ת בסוף חודש יוני הוא בבחינת תעודת פטירה לענף כולו, שאחראי על 10% ממקומות העבודה בפריפריה ואחראי להזרים כספים רבים לכ-40 אלף עסקים בישראל באופן ישיר.

ענף התיירות הנכנסת לישראל מהווה ענף הייצוא ה-6 בגודלו של מדינת ישראל. לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, מייצגת את הרב המוחלט של מארגני התיירות הנכנסת לישראל ומונה 140 חברות המעסיקות כ-2,000 עובדים, אשר מכניסים לקופת המדינה כ-8.5 מיליארד שקלים בשנה. אנחנו גם ארגון המעסיקים של מורי הדרך בישראל וחתומים עמם על הסכם קיבוצי. אנחנו השמן שמניע את גלגלי התעשייה ולכן המשך תמיכה במארגני התיירות הנכנסת לישראל היא בבחינת השקעה ולא בבחינת תמיכה וסבסוד".

עוד הוסיף פתאל: "כל המתווה לכניסת קבוצות תיירים לישראל, בנוי כולו על מארגני התיירות הנכנסת לישראל. מארגני התיירות הנכנסת מהווים חוליה הכרחית לקיום התכנית האמורה ובלעדיהם לא יוכל המתווה להתממש.

לבסוף התייחס פתאל בזהירות רבה למציאות הנוכחית ולחשיבות התיירות הנכנסת לשיקום הערים המעורבות:
"ערים ויישובים רבים כמו טבריה, נצרת, עכו, צפת, ירושלים ועוד, תלויות לכלכלתן בתנועת תיירות מאורגנת לישראל ואליהן. אין זה מקרי שרבים מהיישובים הרלוונטיים לתיירות הנכנסת, הינם יישובים מעורבים שנפלו קורבן למשבר הנוכחי של מבצע "שומר החומות". בידינו להיות גורם מסייע ומאיץ לשיקום ושיבה מהירה יותר לשגרה המיוחלת".