fbpx
25/04/2021

מתלבטים אבל לא מבטלים: חרף אזהרת משרד הבריאות הישראלים לא מוותרים על חו"ל

מוקדי חברות התיירות מוצפים מאז יום חמישי אז קרא משרד הבריאות להימנע מנסיעות לחו"ל. בשלב הזה הלקוחות שואלים על אודות המצב ביעדים השונים, אך לא ממהרים לבטל. "הצרכנים יודעים לבדוק את מדיניות הביטולים. הנחיות משרד הבריאות לא משנות את התמונה". ברקע, ביקורת על תוכנית משרד התיירות לפתיחת ישראל לתיירים: "אין היגיון"

יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה: "אנחנו עדין לא מבינים מדוע ישראלי מחוסן ששב מיעד מסוים יכול להיכנס לישראל בכפוף לבדיקות, ואילו תייר מאותה מדינה, המחוסן באותו החיסון שבו מחוסן הישראלי, לא יוכל להיכנס לישראל. ישראל צריכה לאמץ תקנים בינלאומיים שמאשרים אישורי חיסונים, ולא להתנות את הכניסה של תיירים בבדיקות סרולוגיות, שהינן בדיקות דם המעלות בעיות מתחום השמירה על פרטיות המידע הפרטי.

מדובר בתיירים שכולם, ללא יוצא מהכלל, אמורים להגיע לישראל באמצעות מארגני התיירות הנכנסת וכרגע לא ידוע כלום. אין קבוצות תיירים שיכולות להתארגן מהיום למחר. בנוהל המתוכנן, יש דרישה להגיש בקשה כ-30 יום מראש. כבר עתה לא ניתן לעמוד בדרישה זאת, אם הכוונה להתחיל ב-23 במאי, כפי שהיו אמורים. פתאל התייחס גם לתוכנית כי לקראת מצעד הגאווה שיערך בחודש יוני ישראל תאפשר כניסת קבוצות תיירים של כ-50 איש, בדגש על קבוצות להט"בים שיגיעו מחו"ל למצעד. "עוד לא ברור לנו כיצד ניתן יהיה לאשר כניסת תיירים למצעד הגאווה בלבד", אמר פתאל. "מחד, מדובר בתיירים בודדים שאינן מגיעים במסגרת קבוצתית, כפי שנדרש בשלב הראשון. מאידך, לא ברור לנו כיצד יוכלו לבחון מי באמת רוצה להגיע למצעד, ומי ישתמש בסיבה זאת, בבקשה להיכנס ללא קשר למצעד. נכון לעכשיו, המדיניות היא להכניס ישראלים, בחורי ישיבות ומשתתפי מצעד הגאווה".מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הוסיף כי "צריך גם לזכור כי החל מחודש יוני המדינה מפסיקה לתמוך בעסקי התיירות הנכנסת, בעוד שבקצב המתוכנן, החזרה לעבודה מלאה תהיה בעוד שנה ויותר".

לכתבה המלאה ב-YNET