משרד התיירות פרסם מכרז לקבלת BIG DATA לקבלת נתונים סלולריים של תיירים באמצעות חברות הסלולר.
נתונים דומים כבר התקבלו דרך פיילוט שנעשה עם חברת סלקום טרם השבתת הענף על ידי הקורונה, במהלכו, נאספו נתונים לגבי תיירים מחו"ל ומישראל שנמצאו באזורים שהוגדרו על ידי המשרד כבעלי עניין תיירותי. מטרת המכרז לאפשר למשרד התיירות לנתח את היעדים בעלי רמת העניין המשמעותית ביותר לתיירים, ואת העומסים בפריסה המבוססת על ימים, שעות, ומשך הזמן שמבלה התייר במקום. ניהול תיירות באזורי תיירות נדרשת במיוחד בישראל, לאור העלייה בביקושים ולנוכח בעיות רבות בתשתיות, הגורמות לבעיות ניידות ופקקים.
הקורונה הציבה בפנינו הזדמנות פז, הציבור כבר מורגל בניהול תורים ותעבורה אנושית, וזו נתפסת כחלק איטגרלי מביקור בכל מקום. נותר לקוות כי משרד התיירות יוכל לרתום את הנתונים שיאספו לכדי תכנית להקלת העומסים המיידים ויצירת תוכניות ארוכות טווח.
ממשרד התיירות נמסר כי המידע שנאסף הינו ללא זיהוי של האנשים עצמם, תוך שמירה על חוקי הגנת הפרטיות, יכול לאפשר למשרד קבלת החלטות טובה יותר בתמיכה הנעשית לרשויות מקומיות וגופים דוגמת רשות הטבע והגנים.