fbpx
03/10/2023

ברכות! – טובה ואלד חברת לשכה, נבחרה ל A – LIST היוקרתי של מגזין TRAVEL +LEISURE

השבוע שמחנו לראות את פניה המוכרות של חברת לשכה ותיקה ומוערכת – טובה ואלד ברשימת ה A- LIST המכובדת של מגזין TRAVEL +LEISURE.

את  החברים ברשימת ה WORLD TRAVEL EXPERT  בורר המגזין לאחר עבודת תחקיר מדוקדקת, הכוללת שיחות עם שותפים עסקיים והמלצות מלקוחות, הנמנים עם שוק היוקרה בו עוסק המגזין. בראיון עימה ואלד מספרת לנו כי אין זו הפעם הראשונה ששמה מופיע, למעשה זו הפעם הרביעית, אולם מגבלות הקורונה שהוטלו על התיירות הנכנסת בשנים האחרונות מנעו ממנה לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי הנובע מהחשיפה דרך הרשימה היוקרתית.

ואלד דמות מוערכת וותיקה מאוד בתעשייה – "התחלתי לפתח את ה'תיירות החווייתית' עוד בשנות השמונים" מספרת בראיון עימה, "כל השנים הייתי בחזית החדשנות של המוצר התיירותי וגם של האירועים".

מה עוזר לך לפעול בשוק היוקרה?

"שוק היוקרה (אבל לא רק) מצריך לתכנן בעבור הלקוח חוויה במקום 'תכנון טיול' – מוצר ייחודי, פריט שלא ניתן לשכפול". עוד מוסיפה ואלד "צמחתי מלמטה, מהשטח, אני מכירה כל פינה, כך אני יכולה להתאים תכנים שלא נמצאים על 'השביל המרכזי' של התיירות הנכנסת. רוב הלקוחות שלי מבקשים להתרחק מהמקומות הצפופים".

אויב מרכזי אותו ואלד מציינת כגורם המפריע לתכנון של טיולי יוקרה הוא לא אחר מאשר העומס בכבישים. "גם בטיול שנעשה באווירה נינוחה ובקצב איטי, כל דקה צריכה להיות 'ספורה ומתוקתקת". ואלד מציעה ללקוחות להתנייד במסוק בין חלקי הארץ והאתרים אולם "לא כולם מרגישים נוח עם זה" אומרת, ומדגישה – מצב הכבישים והפקקים בישראל הולך לגרום נזק אמיתי לתיירות הנכנסת על כל גווניה, וגם לתיירות היוקרה.

חסם נוסף ואלד רואה בהיצע לינה דל יחסית שיכול להתאים לשוק זה: "מלונות LUXURY, יש בארץ אולי חמישה מלונות שמגיעים לסטנדרטים שהלקוחות מחפשים, רובם בתל אביב ובירושלים, וגם שם, במלונות הנחשבים יוקרתיים, חסרים חדרים מתאימים לדוגמא – יש מחסור בסוויטות גדולות של שניים שלושה חדרים". "אין מוצר כזה כמעט, אם באה משפחה שרוצה להיות ביחד אין לי איך לתת להם מענה".

מה צפוי בענף היוקרה לאור ההתפתחויות האזוריות?

"לא מעט מהלקוחות שלי מחפשים טיולים של יותר מייעד אחד, אולם ישראל לא ברמה של להיות חלק במשחק התיירות האזורי, במיוחד לאור השקעות הענק של סעודיה בתיירות בכלל עם דגש על שוק היוקרה, ורמת השירותים אותה מקבלים יחסית למחיר בירדן. אנשים רוצים לבוא, אנחנו מעניינים אותם, יש לנו ערך מוסף ייחודי, האתגר שלנו הוא  לפתח את המוצר התיירותי באופן מתמיד בהתאם לערכים ולתחומי העניין".

כשנשאלה ואלד אם יש לה מסר לחברי הלשכה, בחרה להדגיש את המחסור בכוח האדם כבעיה שאיתה מתמודדים כל חברי הלשכה, וכאינטרס משותף אקוטי לכולם. "צריך בית ספר לתיירות במדינת ישראל, אין הכשרה מקצועית רצינית בכל תחומי התיירות, התחום לא יוכל להתפתח ללא הכשרה מתאימה".