fbpx
21/05/2023

הודעה לעיתונות – רשות ההגירה והאוכלוסין החליטה לסגור את שערי ישראל בפני תיירים נוצריים מאתיופיה

25 דצמבר 2022 
א' טבת  תשפ״ג 
   
הודעה לעיתונות – רשות ההגירה והאוכלוסין החליטה לסגור את שערי ישראל בפני תיירים נוצריים מאתיופיה
 
רשות ההגירה והאוכלוסין הודיעה היום על החלטתה לבטל הגעה של קבוצות תיירים נוצריים האמורים להגיע לישראל בימים הקרובים לכבוד חג המולד.
 
יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל:
"מארגני תיירות נכנסת לישראל נדהמו לקבל היום הודעות ביטול לקבוצות תיירים נוצריים שאמורים להגיע לישראל בימים הקרובים. כרטיסי טיסה נרכשו, בתי מלון הוזמנו ושולמו, הנזקים הכספיים לתיירים ולמארגנים אינם מתקבלים על הדעת"
"מחלוקת בעניינים אדמיניסטרטיביים בין רשות ההגירה לשגרירות אתיופיה, הפכה תיירים נוצריים מאתיופיה לבני ערובה של ממשלת ישראל בסכסוך שאינו קשור כלל לקבוצות התיור.
למדינת ישראל אחריות בינלאומית לשמירת המקומות הקדושים והבטחת חופש פולחן דתי לבני כל הלאומים.
שערו בנפשכם  מה היו הכותרות בישראל לו הייתה מדינה בעולם המודיעה על איסור כניסת יהודים דתיים חובשי כיפות ובעלי ציציות בגלל סכסוך מנהלתי בין המדינות"
 
רשות ההגירה והאוכלוסין הודיעה כי תיירים אתיופים שיבקשו להגיע למטרות חופשה או ביקורים פרטיים יוכלו להיכנס לישראל, בניגוד לתיירים אתיופים דתיים המבקשים לבקר במקומות הקדושים לנצרות. 
 
עוד הוסיף פתאל:
"מכל בחינה, פעולתה של רשות ההגירה והאוכלוסין אינה ראויה, במיוחד במדינת ישראל שההיסטוריה של אזרחיה רוויה במקרים של אפליה על רקע דתי.
ביטול הקבוצות ינוצל לרעה על ידי גורמים בינלאומיים שעיסוקם יצירת מצג לפיו ישראל היא מדינה גזענית, ומפלה על רקע דתי ואתני"
 
לשכת מארגני תיירות פנתה למשרד ראש הממשלה וביקשה את התערבותו הדחופה.
 

להודעה לעיתונות