fbpx
24/12/2020

היערכות לקראת חידוש תנועת התיירות

מדינת ישראל מוצאת לעצמה דרכים משונות להצטיין. 
כך למשל אנחנו המדינה שנמצאת במקום הראשון בעולם מבין 20 הדמוקרטיות בהם נערכים הכי הרבה פעמים בחירות.

והנה לקראת סוף השבוע שוב אנו כובשים את המקום ראשון, והפעם כמדינה הראשונה שנכנסת בפעם השלישית לסגר (כפיים).

מצד שני, יש תחומים בהם אנחנו כובשים את המקום הראשון בו יש להתגאות ולשמוח- אנחנו בדרך להיות המדינה הראשונה בעולם שתסיים את מבצע החיסונים למרבית המוחלטת של האוכלוסיה הרלוונטית לחיסון.

עתה משווידאנו שאנחנו יורדים הכי נמוך ומיד מטפסים הכי מהר חזרה לשיא, אפשר להתפנות להיערכות באשר לחידוש תנועת התיירות.

ההערכה הרווחת כרגע, שמבצע החיסונים יסתיים עד סוף מרץ וככל שלא יתפרצו לחיינו מוטציות חדשות (נגיפיות ו/או פוליטיות), נוכל לחדש את תנועת התיירים בחודש אפריל. התנועה תאושר, נכון לעכשיו, במתווה שגובש בשיתוף הלשכה, משרד התיירות ומשרד הבריאות במתכונת שנקבעה עבור מדינות ירוקות. אנו פועלים כבר עתה לבטל את קריטריון ״הצבע״ למדינה. לאור העובדה שאנחנו נהיה מחוסנים סביר לאשר כניסת כל תייר, בכפוף לבדיקה שלילית לקורונה.

היום התבשרנו ששרת התיירות ח״כ אורית פרקש הכהן נפגשה עם שר הבריאות לדון בנושא התיירות הנכנסת ופירסום המתווה כבר עתה לצורך היערכות ובניית חבילות התיור בהתאם.

אנו מקבלים משובים מחברי לשכה שבשווקים השונים מסתובבים כל מיני ניירות שאינם רשמיים באשר לפרטי המתווה המתוכנן.

מיד בתחילת השבוע תפרסם הלשכה את פרטי המתווה המתוכנן כרגע, כולל נוהל ההגשה והאישור. המסמך יפורסם באנגלית כך שחברי הלשכה יוכלו להפיצו לעמיתיהם בחו״ל וסביב האמור להתחיל לנהל שיח מקצועי, כולל ההערכה של תחילת חידוש תנועת התיירות בחודש אפריל, שתהיה על נייר הלשכה.
(יוסי פתאל)