fbpx
25/04/2024

הישג ללשכת התיירות הנכנסת עם מסלול מהיר וייחודי שאושר מול רשות המיסים – 35 מיליון ₪ יועברו בימים הקרובים על חודשי אוקטובר-דצמבר 23

13.3.24

חלק מכספי הפיצויים בעקבות מלחמת חרבות ברזל יועברו ל-50 חברי לשכה שבחרו להגיש את בקשתם לפיצויים באמצעות המסלול המהיר עליו הוסכם. נכון לרגע זה מדובר על 40 מתוך 150 עסקים בלבד. 

הישג ללשכת התיירות הנכנסת עם שיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם רשות המיסים, קרן הפיצויים וסגן רשות המיסים גיא ג'ורנו . ההסכם שנחתם מאשר את התביעה וגובה התשלום אותו יקבלו 50 חברות מהלשכה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הסכום שיועבר בימים הקרובים הינו 35 מיליון ש"ח והוא מתייחס לחודשים אוקטובר-דצמבר 23 בלבד. חברי לשכה שלא יקבלו את מלוא סכום תביעתם יוכלו להגיש השגה במסלול מהיר לרשות המיסים ובקשתם תטופל בהקדם בליווי הלשכה. יש לציין שזו היא טיפה בים עבור ענף שמאז פרוץ המלחמה עומד על 0 הכנסות .

הסכם זה  חיוני לעסקים וליציבות הקשרים עם לקוחותיהם בעולם ולבניית תוכניות השיווק והשיקום ליום שאחרי המלחמה. חברי הלשכה הדגישו כי ידרשו מאמצים רבים לשיקום תדמית ישראל כיעד תיירותי בטוח והתחייבו לעשות כל מאמץ לעמידה במשימה הלאומית לשימור תשתיתה הארגונית של תעשיית התיירות בישראל על 40,000 בתי האב המתפרנסים ממנה , בכל רחבי ישראל.

 יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: "התיירות הנכנסת אחראית ל-10% ממקומות העבודה בפריפריה. בלי תיירים בערים כמו טבריה, נצרת, עכו, צפת, ירושלים ועוד לא יוכלו להשתקם כלכלית. תדמית בינלאומית של מדינה היא נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה, התיירות הנכנסת יכולה להוות מרכיב חשוב מאוד בשיקום תדמיתה של ישראל בתקופה של היציאה מהמשבר הנוכחי. תנועת התיירות לישראל היא סממן חשוב לנורמליות וחזרה לחיי שגרה אני מודה לרשות המיסים ולצוות הקרן לפיצויים ברשות הסגן גיא ג׳ורנו שנענו לפנייה שלנו ונרתמים לסייע במהירות הנדרשת והעברת התשלומים למארגני התיירות הנכנסת שעדיין נעדרים כל הכנסות מאז פרוץ המשבר ב-7  לאוקטובר".

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: "אני מודה לרשות המיסים ולכל אחד מחברי הנהלת לשכת מארגני התיירות שעושים לילות כימים למען עובדי הענף. 35 מיליון שקלים הם הקצאה משמעותית לשימור העובדים המומחים בענף, אך לצדה – האחריות להסתכל קדימה, לבנות את התשתיות הנחוצות לחיזוק עסקי התיירות הנכנסת ולשקם את הענף היא עלינו. בענף הייחודי שלנו, ההכנות הנדרשות ליום שאחרי המלחמה צריכות להתחיל כבר בהווה, והנהלת הלשכה תתייצב למימוש המשימה לטובת החזרת התיירים במהירות האפשרית, התמיכה בחברות ובעובדי התיירות הנכנסת הינה קריטית ועלינו לחזק את הענף שמפרנס 40,000 בתי האב".