fbpx
23/08/2020

"כניסת תיירים דרך נתב"ג תהיה גיהנום"

כך אמר יוסי פתאל, מנכ"ל מארגני התיירות הנכנסת בישראל, בביקורת חריפה על הנהלים שאושרו היום בוועדת הכלכלה בנושא כשירות ענף התעופה. יו"ר איגוד הטייסים מידן בר: "רוב הטייסים איבדו את כשירותם, והתנעתה לוקחת זמן"

גם אם מחר ייפתחו השמיים לחלוטין, ענף התעופה בישראל אינו ערוך לחזרה לפעילות סדירה. כך עולה מדיון בנושא כשירות ענף התעופה, שנערך היום (א') בוועדת הכלכלה של הכנסת. בדיון נחשף כי פעילויות רבות שנדרשות מתוקף תקנות בינלאומיות של הענף, שמצריכות הכשרות תקופתיות של עובדים – מטייסים ועד עובדי שירותי קרקע – לא התבצעו משום שהעובדים בחל"ת. יידרשו חודש-חודשיים כדי להכשיר את העובדים האלה מחדש.

בעקבות כך קרא יו"ר הוועדה יעקב מרגי לגורמים בענף – רשות שדות התעופה, חבורת התעופה, חברות שירותי הקרקע – לקיים דיון כבר בימים הקרובים בנושא ההיערכות לפתיחת השמיים.

נציג מטעם חברות שירותי הקרקע בנתב"ג אמר בוועדת הכלכלה כי "מרבית העובדים בענף בחל"ת, ואנחנו מתקשים להחזירם. כדי להניע את תעופה בארץ היום, צריך היה להחזיר את האנשים חודש-חודשיים קודם לכן, לקבל את ההכשרות. יש לנו כרגע מעט עובדים מועוסקים. מבחינת המוטיבציה של העובדים – הם מעדיפים חל"ת. המצב הוא שיש עובדים שנמצאים בבית, ואי-אפשר להביא אותם לעבור הכשרות. יש אובדן של כשירות מקצועית, שיקשה על חזרה לפעילות. אנחנו, כחברת שירותי קרקע, לא יכולים להוציא את העובדים מחל"ת לצורך ההסמכות בלבד. אני אשבור להם את החל"ת . אם חברות הקרקע לא יכולות להחזיר עובדים מחל"ת, הרי שבעוד חודש-חודשיים נמל התעופה עלול לא לתפקד".


צילום: תומר הדר

לכתבה המלאה לחץ כאן