fbpx
01/12/2022

"לא להגיב, להוביל"  

בידול המארגנים מסקטורים אחרים בתחום התיירות, מיצובה של הלשכה ככוח מניע אזורי ושיתופי פעולה עם גורמים בארצות השכנות, יצירת תו תקן לענף, פיתוח תוכנית להכשרה של כוח אדם, ובחינה מחודשת מערכת היחסים וההסכם עם מורי הדרך, הם רק חלק מהנושאים שנדונו ביום האסטרטגיה שנערך אתמול במלון יהודה בירושלים ע״י הנהלות הלשכה וחברת סמייל. 

עם יציאת הענף ממשבר הקורונה והבעיות הרבות בהם נתקלים המארגנים מול הספקים, שותפים עסקיים, תחבורה, אתרי התיירות ועוד, החליטה הנהלת הלשכה לקיים יום דיונים לגיבוש אסטרטגיית פעילות לטווח הבינוני והארוך. 

ההחלטה על קיום יום דיונים מיוחד זה התקבלה לאור התחזית כי הבעיות והקשיים בניהול תנועת התיירות לארץ יחריפו מאוד.  

במפגש נכחו :  

דני אמיר, יואב גל, נועם אשד, אורי אברוסקין, ערן בנקל, רפי שלף, שאנן קראוס, ישראל רודריג, בנג'י שביט, קים מלכיאור, אמנון בן-דוד, ג'אפר עפיפי, קרלוס ארלובסקי. 

בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות למשתתפים בשם כל חברי הלשכה על תרומת הזמן והחכמה שיסייעו בעיצוב תוכנית העבודה של הלשכה. 

ביום הדיונים ביקשו המשתתפים לדון בעתיד לבוא ולא רק בבעיות המיידיות.  היום התקיים בליווי של יועץ ארגוני. 

המשתתפים שרטטו את הבעיות במצב הקיים: מחסור בכוח אדם, רמת שירות נמוכה, מחסור בחדרי בתי מלון ומחירים, אתגרים בעבודה מול מורי הדרך,  מצוקת תשתיות ומחסור בתכנון וניהול תנועת התיירות ברמה המדינתית, כמו כן נידון הקשר עם משרד התיירות ויחס הממשלה בכלל למשרד. 

בין הנושאים שהוחלט לטפל ולהכין תוכנית פעולה ליישום: 

עיגון ומיצוב תחום התיירות הנכנסת מיקומם ותפקידם של חברי הלשכה ביחס לגורמי השוק האחרים. 

השפעה והשתתפות בהובלת תוכניות השיווק ותרומתם היחודית של חברי הלשכה במיצוב ישראל כמרכז תיירות אזורי ופיתוח שיתופי פעולה עם ארגונים ומארגני תיירות עמיתים מכל מדינות האזור. 

המשך פעילות לעיגון המודעות על תרומתם הכלכלית של המארגנים לכלכלת המדינה. יש לפתח מודלים להסברה שיושרשו אצל מקבלי ההחלטות ויהיו רלוונטיים ונגישים גם לקהל הרחב.  

בידול חברי הלשכה על יד פיתוח תו תקן ואיכות. 

פיתוח מערכת להכשרת כוח אדם מיומן לענף. 

התוכנית כללה סעיפים ותובנות רבות ונוספות והיא תפורסם בקרוב . 

הפורום החליט שעתה יש לתרגם את הכוונות לתוכניות עבודה וקביעת סדרי עדיפויות ומשאבים נדרשים להוצאת הדברים מן הכוח אל הפועל.