fbpx
23/02/2021

למעלה מ-320 נציגים מ-30 מדינות השתתפו בסמינר שאירחה לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל במסגרת ארגון UFTAA

מבין המדינות שהשתתפו בכנס הווירטואלי שקיימה הלשכה אתמול השתתפו גם: 
סין, ספרד, קנדה, מלזיה, אינדונזיה, פקיסטן, קטאר, קניה, איטליה, ניגריה, סודן, סומליה, 
קובה, בלגיה, ברזיל, סרי לנקה, טורקיה, הודו, מלטה, מאוריציוס, טנזניה, מלאווי, נפאל, סינגפור, הפיליפינים, סין וספרד  

מנכ״ל הלשכה, יוסי פתאל, המשמש גם כסגן נשיא הארגון העולמי ויו״ר הועדה לענייני חברות התעופה, הרצה בפני באי הכנס על האתגרים הארגוניים והתפעוליים של ניהול תנועת נוסעים בעולם תחת המגבלות חדשות ודרישות לאישורי בדיקות וחיסונים.  

במסגרת ההרצאה, סקר פתאל את הפרויקטים הקיימים בעולם לדרכונים דיגיטליים וחוסר האחידות והתיאום בין הממשלות, שיגרום לעיכובים בהנעת תנועת התיירות בעולם, גם לאחר שממשלות יאשרו תנועת תיירים תחת מגבלות. עוד ציין פתאל, כי השווקים עדיין לא הפנימו את הגבלות התנועה על תנועת אנשים בעולם שתנבע מהחלטת ממשלות במערב, בעיקר, שלא לאפשר כניסת תיירים ממדינות שחוסנו בחיסונים שלא אושרו ע״י ה- FDA האמריקאי (כמו החיסונים של סין רוסיה , הודו , קובה ועוד). בפועל עלולים להיווצר מעמדות לפי סוגי החיסונים והגבלות על התנועה. זאת ועוד, השוק הפרטי אינו ממתין לממשלות ומוביל את התקנים וכבר עורך ניסויים עם מערכות דיגיטליות המבטיחות אמינות המסמכים. חברות התעופה מובילות את התחום וממשלות בסופו של דבר יאלצו לאמץ תקנים אלו.  

עוד הוסיף פתאל: "המצב לפיו תוכתב תנועת הנוסעים עפ״י סוגי החיסונים, יוצר מוטיבציה גבוהה לזיופים ובפועל רשויות ההגירה בעולם טרם פיתחו ממשקים לאישורי אישורי החיסונים ובדיקות בין מדינות.  

במסגרת הדיון עלו שאלות בנושא חברות התעופה ומערכת ניהול הכספים המרכזית שלהן, שלא עמדה בזעזוע של משבר הקורונה וסוכני נסיעות ברחבי העולם נותרו עם חובות ללקוחות שלהם שלא הושבו ע״י מערכת הסליקה של חברות התעופה. פתאל דיווח כי במסגרת דיוני הועדה המשותפת לארגון אופט"א עם חברות התעופה, יזם ארגון אופט"א הצעה לניהול מערכת התחשבנות בין חברות התעופה מבוססת אפס סיכונים. ההצעה, העומדת לדיון בימים אלו, מציעה להבטיח שבשום שלב וזמן לא יהיה חייב אף אחד מהגורמים כסף לגורם אחר.  המשבר האחרון גילה כי בפועל הלקוחות וסוכני הנסיעות בעולם הם ספקי אשראי במיליארדי דולרים לחברות התעופה ברחבי העולם (היוזמה אינה כוללת את ישראל).