fbpx
13/07/2023

מדוע סין אוסרת על קבוצות תיירים מלטוס לישראל? ומתי אנחנו צפויים להיות מוסרים מה"רשימה השחורה"? תמונת מצב עדכנית

עומאן בישרה כי תפתח לשכות תיירות בסין, דובאי פטרה תיירים סינים מצורך בוויזה, ערב הסעודית מציעה חניית ביניים לשלושה ימים ומלון חינם למבקרים סיניים בטיסות המשך. גם משרד התיירות הישראלי חתם על הסכם עם משפיענים סינים בעלות של 300 אלף ₪, אולם בניגוד ליעדים אחרים בעולם, סין עדיין לא מאשרת לקבוצות תיירים לטוס לישראל אחרי הקורונה

בעוד תיירים בודדים רשאים לבקר, הקבוצות, שמביאות את עיקר נפח התיירות מסין עדיין לא מורשות לטוס ישירות מסין לישראל. מי שעובד ופעיל בשוק הסיני יודע לספר כי על אף שלא ניתן לכך אישור רשמי, קבוצות כן מוצאות את דרכן אל תוך המדינה, וזאת על ידי הגעה דרך ירדן או מצריים, שדווקא כן נמצאות ברשימת המדינות אליהן מותרת כניסת קבוצות, יחד עם סעודיה עומן והאמירות שכבר הוזכרו קודם.
במשרד התיירות יודעים לספר כי ישראל לא לבד ב"רשימה השחורה". איתה נמצאים יעדים כמו בריטניה, ארה"ב ואף יפן, הנחשבת כיעד מבוקש מאוד על ידי הקבוצות הסיניות. הימצאותה של ישראל ברשימה המונה כ-60 מדיניות, הינה עניין פוליטי מדיני, ואין לה קשר לביקושי תיירות או לתקנות בריאות בעקבות הקורונה.
גורמים בסין מסרו למשרד התיירות כי בקרוב יהיה שינוי בנושא הרשימה, אך לוח הזמנים אינו ברור,  עם זאת, ההערכה היא שעד ספטמבר יוסר שמה של ישראל, וההגבלה תתבטל.
זו גם הנחת העבודה של לשכת משרד התיירות בסין בניהולו של רועי קרייזמן, שמסר כי הם ממשיכים בפעילות רגילה ובכוונת הלשכה אף להשתתף ברוד שאו מאוחר יותר השנה, ובאירועים נוספים.