fbpx
22/12/2022

מה חדש באיחוד האמירויות?

בשנת 2020 נחתמו הסכמי אברהם שפתחו בפני תעשיית התיירות הישראלית את השער למספר מדינות באזור ביניהן איחוד האמירויות שבמפרץ הפרסי.

פתיחת השער לקידום תיירות נכנסת מאיחוד האמירויות מציבה בפנינו מספר אתגרים:

· איחוד האמירויות היא מדינה ערבית שמאז הקמת המדינה לא היו איתה יחסים דיפלומטיים ודעת קהל לגבי לישראל כיעד תיירות אינו מובהקת. למרות שמדובר במדינה ערבית קיימת לרוב סקרנות בסיסית חיובית לגבי ישראל ולהערכתנו קיים פוטנציאל לתנועת תיירות נכנסת מהאמירויות לישראל.

· איחוד האמירויות היא מדינה עשירה מאוד תמ"ג לנפש (GDP Per Capita ) של 67,100$ בשנת 2019 למול תמ"ג לנפש של 53,600$ בגרמניה בשנת 2019 כדוגמה.

· באיחוד האמירויות חיים כ – 10 מיליון אנשים. מתוכם רק 11.6% הם אזרחים והשאר הם זרים (Expats) בעיקר מדרום מזרח אסיה. הקבוצה האתנית הגדולה ביותר היא של הודים כ- 38.2% מהאוכלוסייה. בין השאר חיים שם גם פיליפינים, פקיסטניים, בנגלדשיים, מצרים ועוד.

ב 12 לדצמבר התקיים בדובאי ביקור קצר של פיני שני ראש מנהל השיווק במשרד התיירות ושל לריסה סמוילוביץ מ"מ מנהלת תחום פיתוח שווקים חדשים. את הביקור ליווי נציגי חברת השיווק VFS GLOBAL המייצגים את המשרד במקום.

מטרת הביקור היתה להכיר את השוק לעומק ולשכנע כמה שיותר מארגני תיירות מקומיים למכור את המוצר התיירותי הישראלי. במסגרת הביקור התקיימו פגישות עם מארגני תיירות המתמחים בקהלים שונים החל מהגדולים ביותר שמשווקים מוצרים לכל קהלים והמשך בכאלו המתמחים באזרחים אמירתיים בלבד ובקבוצות אתניות שונות.

להלן מספר תובנות לאחר הביקור:

· זמני ביצוע ההזמנות – שוק הנסיעות האמירתי הוא שוק בו לרוב ההחלטה על יעד הנסיעה מתקבלת קרוב מאוד למועד הנסיעה. כאשר מדובר על נסיעה של אזרחי האמירויות אין בכך בעיה מכיוון שהם לא נדרשים לוויזה לשם הכניסה לישראל בקרב הזרים החיים במקום הרגל זה מהווה אתגר בשל הצורך בהנפקת וויזה בחלק מהמקרים.

· וויזות – שגרירות ישראל באבו דאבי והקונסוליה בדובאי עושות מאמץ להעניק שירות יעיל ומהיר למגישי הוויזות האישיות. למרות זאת וכפי שמוכר מיעדים אחרים יש קשיים רבים בהנפקת וויזות אישיות וקבוצתיות בייחוד להודים. אזרחים פקיסטניים, בנגלדשיים ואחרים אינם יכולים לקבל וויזות לישראל. כידוע אזרחים פיליפינים שרבים מהם חיים במקום אינם נדרשים לוויזה לשם כניסה לישראל.

· תחושת ביטחון – יש חשיבות מכרעת עבור האמירתיים בבחירת יעד לחופשה בו הם מרגישים בטוחים.

· Value for Money – אזרחי האמירויות מוכנים לשלם הרבה עבור חופשתם אבל הם מצפים לקבל תמורה מאוד גבוה, שירות מצוין, מלונות ברמה גבוהה ועוד.

· דגשים לשיווק: ניתן להציע מגוון רחב של חבילות:

– חבילות City Break לאזרחי האמירויות ולזרים ממזרח ומערב אירופה החיים במקום. כאשר מציעים חבילות לאזרחי האמירויות מוצע להתמקד בתל אביב בשל הרגישות הפוליטית.

– חבילות סיור ותיור לאזרחי המקום ולזרים.

– חבילות צלייניות לנוצרים. רבים מהפיליפינים וחלק מההודים החיים במקום הם נוצרים.

בכוונתנו להעמיק את הפעילות שלנו במקום בשנת 2023 ולבצע במספר פעולות עיקריות:

· חתימת הסכמי שיווק עם מארגני תיירות מקומיים.

· שיתופי פעולה עם תקשורת מקומית לחשיפת המוצר התיירותי הישראלי.

· אירוח תקשורת בישראל עם דגש רב על אירוח ידוענים ומשפעי רשת.

· הקמת ביתן ישראל ביריד ATM שיתקיים בחודש מאי 2023.

· ביצוע פעולות יחסי ציבור מגוונות.