fbpx
11/08/2021

מנכ"ל הלשכה בועדת חוק, חוקה ומשפט: "אם רוצים לדבר על "חיים לצד הקורונה"- צריך לדבר על "איך כן" ולא "איך לא". איך כן מביאים לכאן תיירים ובאילו תנאים.

מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, השתתף השבוע בדיון ועדת חוק, חוקה ומשפט שדנה בנושא ההגבלות על יציאה וכניסה לישראל, ולא חסך בביקורת על התנהלות הממשלה בכלל ומשרד הבריאות בפרט בניהול המשבר.

מבין דבריו של המנכ"ל:
"בבסיס כל הדיונים עומדים 2 נושאים: ניהול סיכונים ו"חיים לצד הקורונה". כאשר מדברים על ניהול סיכונים, צריך להיות בסוף מספר. בכל הדיונים של הממשלה אין מספר והטיעונים לא מתמקדים בעובדות.
העובדות הן פשוטות: המדינה עשתה פיילוט לקבוצות תיירים עם קפסולות נפרדות ומאורגנות, סה"כ נכנסו עד כה כ-8,000 תיירים, רובם מארה"ב וללא כל תקלות בריאותיות. נתון זה אינו עומד בשום קריטריון שהציג משרד הבריאות ולא צריך להיות גאון סטטיסטי על מנת להבין שמבחינת רמת הסיכון, אין דין שווה בין תייר אשר מתחיל את סיורו בישראל לבין ישראלי שחוזר מחופשה בחו"ל.
צריך להגן על התיירים ולא להתגונן מפניהם! התיירים אינם מהווים סיכון ומביאים עבודה לפריפריה שזועקת להשבה לחיים.
זאת ועוד, הועדה צריכה לדרוש שלא תתקבלנה יותר החלטות רוחביות-מה שנכון למערכת החינוך, אינו נכון לגבי ענף התיירות בכלל וענף התיירות הנכנסת בפרט.
רק לפני שבועות מספר החזרנו עובדים למשרדים לאחר שנה וחצי שהם יושבים בבית ועכשיו מודיעים לנו שקבוצות שכורטסו לא יוכלו להיכנס לישראל.
אם רוצים לדבר על "חיים לצד הקורונה"- צריך לדבר על "איך כן" ולא על "איך לא". איך כן מביאים לכאן תיירים ובאילו תנאים. 
מי שחושב שניתן באמצעות סגרים למנוע הגעה של וריאנטים למדינה טועה- כרגע אנחנו מסתגרים מפני וריאנט שאנחנו לא מכירים בכלל ובכך משתקים ענפים וכלכלות שלמות! 

כשממשלת ישראל מדברת על כך שאנו צריכים ללמוד "לחיות עם הקורונה"-זה לא להגיד מה לא- אלא "איך כן"..
געגועינו להחלטות שהיו בקבינט של הרב קנייבסקי, שאמר שצריך לחיות עם הקורונה והתכוון לכך.
הגיע הזמן להניח בצד את ההיסטריה כבסיס לתכנית עבודה של הממשלה ולהתחיל לנהל את ענף התיירות באופן אחראי. אוגוסט 2021 ואנחנו עדיין באותו מקום מבחינת ההתנהלות שהיינו במרץ 2020. די להבין שמי שמנהל את המשבר הם אותם האנשים שאחראים על הקמת מעבדה בנתב"ג שעד היום לא הסתיימה.

לדבריו המלאים של מנכ"ל הלשכה בדיון הועדה