fbpx
19/05/2021

משבר הקורונה – "נתנו לתיירות תעודת פטירה החל מחודש יוני"

ועדת הכספים הזמנית קיימה הבוקר (ד'), דיון בנושא מצבו הקשה של ענף התיירות ביוזמת חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד.

הישיבה עסקה בפגיעה הקשה בענף התיירות על ענפיו השונים נוכח משבר הקורונה, ועל דרכים אפשריות לסיוע לענף, על רקע כך שתוכנית הסיוע מטעם המדינה צפויה להסתיים בחודש יוני. את הדיון ניהל ח"כ אופיר כץ מהליכוד.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "כל המתווה להחזרת התיירים לישראל בנוי עלינו – אנחנו התיירות המאורגנת. כרגע נתנו לנו תעודת פטירה לסוף חודש יוני, אנחנו סופרים את הימים לראות מה יהיה. מדובר בענף היצוא השישי של מדינת ישראל, בדומה לייצוא הענף הביטחוני. אנחנו מייצגים את הרוב המוחלט שעוסקים רק בתיירות הנכנסת. אנחנו קבוצה קטנה ונבחרת של 140 חברות ו-2,000 עובדים שמייצרים 8 וחצי מיליארד ₪ בהכנסות ממט"ח.

"אנחנו השמן בגלגלי התעשייה שמביא את התיירים, אנחנו מביאים את הכסף לחשבונות ומפזרים את זה לפחות ל-40 אלף אנשים בארץ. גם כיום יש 30 אלף תיירים שנכנסים כל חודש לארץ, היום ב-10 מתחיל פיילוט, יכנסו 20 קבוצות למשך 3 שבועות, ולאחר מכן רק תיירים ממדיניות מסוימות. זה יהיה מאוד מוגבל, וצריך להבין שלוקח הרבה זמן להכשיר את העובדים שלנו, הם מכירים תרבויות, יודעים שפות, זה לא לגייס מחר אחרים.

"לגבי הרבה מאוד ערים שהיו בהן בעיות כמו יפו, עכו, נצרת אני חושב שאנחנו התרופה, אם יחזרו התיירים להתהלך בסמטאות עכו, זה יכול להחזיר סוג של שפיות", הוסיף פתאל.

לכתבה המלאה בערוץ 7