fbpx
04/07/2023

סיכום פעילות הלשכה בשבועות האחרונים

בשבועות האחרונים פעלה הלשכה במרץ לקידום הנושאים האסטרטגיים הנוגעים למארגנים ולענף כולו לצד טיפול בעניינים השוטפים המעסיקים את המארגנים, והצרכים העולים מידי יום מהשטח.

  • פגישה עם מנכ״ל רשות ההגירה והאוכלוסין איל סיסו
    יו״ר הלשכה דני אמיר והמנכ״ל יוסי פתאל נפגשו לפגישת עבודה עם מנכל רשות ההגירה והאוכלוסין אייל סיסו. בין הנושאים שנדונו בפגישה:
  • דרישה לערבויות וחילוטים
  • נוהל הכרזה על מדינה כמסוכנת
  • שת"פ בהתראות על מדינות שמצטבר מידע על סיכון נשירה מהן
  • נתינת התראה למארגנים אם הגישו בקשה בעבור סוכן שכבר מסומן כבעייתי
  • התפתחות שוק התיירות ממדינות מוסלמיות
  • הימנעות שימוש באשרות קבוצתיות במאבקים דיפלומטיים (אתיופיה)
  • מתן אפשרות הוספת מסמכים או ראיות בהגשת אשרה קבוצתית
  • נוהל ערעורים או מתן אפשרות לבחינה מחדש במקרה של סירוב סמוך להגעת הקבוצה. (14 יום הוא זמן טיפול ארוך מידי במקרים דחופים)

קידום שיתופי פעולה בין חברי הלשכה לאתרי תיירות באזורי הפריפריה

לאחרונה הוזמנה הלשכה למפגשים עם פורומים של אתרי תיירות המבקשים לשתף פעולה עם חברי הלשכה . בין האירועים הוזמנו מנכ"ל הלשכה וחברי הנהלה ליום עיון עם מנהלי תיירות במרחב הכפרי.

חברי הלשכה נעם אשד, מנכ"ל חברת CTO, עופר הייליג מנכ"ל חברת נופר טורס, ועידית היימן, סמנ"כלית שיווק ומכירות בחברת עמיאל השתתפו בפאנל שדן בצרכים ואתגרים הייחודיים למארגני תיירות נכנסת. מושב הצהרים בכנס נפתח עם הרצאתו של מנכ"ל הלשכה יוסי פתאל. 

במהלך המפגש הופנו לחברי הלשכה שאלות רבות ממנהלי תיירות במרחב הכפרי. השאלות נגעו במגוון רחב של תחומים: המוצר, דיוק המיתוג ובניית הסיפור של המרחב, הדרכים לחשיפת המרחב וכו'
המפגש והשיח שנוצר מהווים  נקודת הפתיחה מצוינת לשיתוף פעולה עתידי.

בנוסף היו פניות של אתרי וגופי תיירות נוספים. המכנה המשותף ש״עולה מהשטח״ הוא צמא ליצירת מנגנונים לשיתופי פעולה והגברת תנועת תיירים לאתרים שאינם נהנים כרגע מתנועת התיירות המאורגנת. אחת הבעיות המרכזיות היא חוסר במערכת אשר ביכולתה לקשר הזמנות ובניית חבילות ייעודיות מותאמות בתכנים ורמה נדרשת שתאפשר אירוח תיירים במסגרת פעילות חברי הלשכה. בכוונת הלשכה להכין תוכנית עבודה בנושא לפיתוח תחום חשוב זה.  

מנכ"ל הלשכה הוזמן להרצות בפני כנס מנהלי האתרים של הרט"ג שנערך בתל אפק.

ההרצאה עסקה במגמות האחרונות בתעשיית התיירות העולמית, שעיקרה מעבר מ"תיירות של יעדים" ל"תיירות של חוויות" המהווה את מנוע הצמיחה החדש בתעשייה. פתאל דיבר על הקשר בין מגמה זו לחווית התייר בארץ ולביקור באתרי הרט"ג

מתוך ההרצאה:


קרן שיווק  
כידוע, הודיע משרד התיירות על שינוי תקנון והסדרי התמיכה במסגרת קרן השיווק . טרם פורסם התקנון החדש עבור קרן אפריל 23 מרץ 24. במסגרת תקנון, מתגבש יתרונה של מתכונת ההגשה והליך התשלום: הקרן תעבור לתשלום תמריצים ע״פ מספר תיירים מדווח ע״י חברי הלשכה. קריטריונים ברורים לפילוח סוגי התיירים, וגובה התשלום לפי יעדים טרם פורסמו. הלשכה עומדת בקשר עם משרד התיירות שהבטיח להעביר את התקנון החדש לעיון והערות הנהלת הלשכה. מדובר בשינוי דרמטי, נעדכן ככל שיהיו התפתחויות  

מבקר הפנים  
מזה כמה חודשים פועל מבקר פנים שמינתה ההנהלה לליווי פעילותה השוטפת של הלשכה.  
המבקר בוחן מאז כניסתו את נהלי העבודה וניהול כספי העמותה והחברה הכלכלית  
המבקר צפוי להניח בפני האסיפה הכללית שתערך בכנס השנה דו"ח ביקורת ראשון

פעילות צוות אסטרטגיה ליישום יעדים שהוחלט עליהם ביום הדיונים המיוחד שקיימה ההנהלה  


כזכור החליטה ההנהלה להעסיק את חברת בן חורין אלכסנדרוביץ' לליויי פעילות הלשכה והכנת תוכנית עבודה לפעילות שנתית לקידום היעדים האסטרטגיים עליהם הוחלט ביום המיוחד.  
בין היעדים שקבעה הלשכה:

בישיבות ההנהלה הוחלט על הקמת צוות מלווה מטעם ההנהלה בו חברים נועם אשד אוני עמיאל, עופר הייליג ודני אמיר 
תוכנית עבודה הוצגה להנהלה על ידי נציגי משרד יחסי הציבור, הוחלט על פעילות בזירה התקשורתית שתשרת את יעדי העל