fbpx
03/10/2021

על סדר יומנו בשבוע הקרוב

להלן תקציר ענייני השבוע הקרוב.

תזכורת: השבוע אין חגים.
התו הירוק– תוקף התו הירוק פג היום ויש צורך להנפיק תו חדש. מוזמנים לנסות באתר הקורס של משרד הבריאות. 
מתווה/פיילוט: אנו ממתינים לתשובות הממשלה בעניין התנאים לכניסת תיירים. תקוותנו כי השבוע ייפול דבר. המגבלה הקיימת כיום של חצי שנה או בוסטר, דומה להיתר להפעיל מסעדה ולאסור על אזרחים לאכול במסעדות. 
ישיבת הנהלה: מחר תתקיים ישיבת הנהלה מיוחדת לדיון בצעדים שינקטו. במקום עליית מדרגה תדון ההנהלה בדרכים לעלות כמה קומות בבת אחת.  
תמיכות: הודענו לממשלה בקצרה: 1.נמאסתם 2. הסתיימה תקופת ההמתנה והציפייה. 
עובדים בחל״ת: בהיעדר תמיכה ממשלתית מיידית בימים הקרובים, יפוטרו מאות עובדים יקרים מפז. הרס תשתית ההון האנושי המהווה קומת המסד של הענף, הינה בניגוד להיגיון ולחובת הממשלה עפ״י הדין ובהתאם ישקלו השבוע הצעדים אותם יש לנקוט.
רשות המיסים: עם חידוש פעילותם של הכנסת ומשרדי הממשלה, נקדם דיון בוועדת הכלכלה בעניין רשות המיסים והבעיות מול מארגני התיירות הנכנסת. בעקבות הסקר המפורט שביצענו בין חברי הלשכה, הכנו מסמך מרכז הכולל את הבעיות והדרישות לפתרונות. ללא מענה מיידי, תשקול ההנהלה לנקוט גם בצעדים משפטיים נגד רשות המיסים, שאינה מכבדת את חוק הקורונה, ייעודו ותכליתו. 
בדיקות סרולוגיות: על-פי הודעת משרד הבריאות, בימים הקרובים יכנס לתוקפו ההסכם להכרה הדדית של תעודות החיסון/תו ירוק בין האיחוד האירופאי לישראל. עם כניסת ההסכם לתוקף יהיו אזרחי האיחוד פטורים מבדיקה סרולוגית מהירה בנחיתה בישראל.  
כניסת תיירים ממדינות מהן נדרשת הנפקת ויזה: ההחלטה השרירותית שלא לאפשר כניסת תיירים שעומדים בכל הקריטריונים של הפיילוט, ממדינות מהן נדרשים התיירים להנפיק אשרת כניסה, הנה בלתי סבירה ואינה על דעת הממשלה ו/או קבינט הקורונה. התחלנו לפעול בעניין, וישנה תקווה כי הנושא יוסדר בקרוב, בעיקר לויזות הקבוצתיות אשר אינן נדרשות לקבלת קהל בקונסוליות בחו״ל. 
קרן שיווק: בעקבות בקשות שלנו לשפר את התנאים, טרם פורסם נוהל הקרן ל-21-22. ברגע שיפורסם התקנון, ההבנה כי המארגנים יוכלו להגיש עבור כל התקופה מאז אפריל 21 ועד למועד פרסום התקנון. 
הרצאות: במידה וישנם נושאים שחשוב לכם מאוד שנארגן השתלמויות, בעיקר בזום, אנא שלחו אלינו ונבחן בחיוב את הנושא בהתאם לכמות הבקשות ותוכנן. 
שקליזציה-רשת מלונות דן: לאור המענה הדל והמאוחר של הרשת לפניית היועצים המשפטיים של הלשכה בעניין ההחלטה החד צדדית לכפות מחירים שקליים על המארגנים (הכל מפורט במסמך שהעברנו אליכם וניתן לעיין בו בפורטל הלשכה)- יודיעו היועצים המשפטיים של הלשכה לרשת כי תוגש תביעה בנושא לבית המשפט, כפי שהוחלט גם באסיפה הכללית.   
מורשת: בעקבות מכתב שנשלח על-ידי עורך דין מטעם עמותת "מורשת" ובו דורשת העמותה מספר דברים שאין בכוונת הלשכה להיעתר להם, ישלח לעורך הדין של העמותה מכתב תשובה מטעם היועצים המשפטיים של הלשכה.