fbpx
27/04/2021

תגובת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל על הודעת משרד הבריאות: "הודעת משרד הבריאות על ההמלצה לדחיית מועד הפיילוט לתיירות נכנסת, באופן ובעיתוי שנשלחה, ראויה לכל גנאי ומוכיחה שוב את הכישלון הניהולי של המשבר"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל מסר: "האופן והעיתוי שבו נשלחה הודעת משרד הבריאות- על המלצה לדחיית תחילת הניסוי לכניסת תיירים מחודש מאי ליוני מיד לאחר מסיבת עיתונאים שעורכת שרת התיירות, שבה היא מודיעה, לאחר תיאום עם משרד הבריאות, על תחילת הניסוי כמתוכנן במאי, הנה הוכחה שמשחקי אגו ומאבקים פוליטיים הם הנגיפים המזיקים ביותר מהם עלינו לחשוש יותר, מאשר מנגיף הקורונה.

התיירים האמורים להגיע בניסוי שכעת מבקשים לדחות, הינם תיירים מחוסנים שבנוסף יעברו בדיקת דם סרולוגית המבטיחה מעבר לכל ספק שהתיירים נושאים בגופם נוגדנים, כפי שיש לכל ישראלי שחוסן.

זאת ועוד, התפתחות מספר וסוגי ווריאנטים בכל מגפה הינו אין סופי, ולפי המדיניות הנוכחית של משרד הבריאות, יש להמתין עד אין קץ.

הודעת משרד הבריאות מנסה לחפות על כשלונו בהערכות לתחילת הניסוי במועד.  מעבדה לבדיקות סרולוגיות לא הוקמה ואזור מיועד עבורה טרם ניתן, ובכל מקרה מדובר בתהליך שייקח חודשים. סאגת המעבדה לבדיקות PCR בנתב"ג בתחילת המשבר, חוזרת על עצמה בדיוק אותו הדבר.

משרד הבריאות בחר להביך את שרת התיירות ובכך לחפות על מחדליו שלו, וזאת על חשבונם ויכולת שרידותם של כל מאות האלפים המתפרנסים מהתיירות הנכנסת.   

הנזק הבריאותי (כנראה כולל בחיי אדם) הנגרם לאנשי התיירות הנכנסת בכל התחומים- סוכנים, מלונאים, מורי דרך, מסעדנים ואתרי תיירות, אינו נלקח בחשבון בתחרויות ההתאבקות הפוליטיות המתנהלות על חשבוננו".